Вівторок, 23.04.2024, 07:41
Вітаю Вас Гість | RSS

Форма входу
Наші партнери
Календар
«  Червень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Червень » 22 » Роз’яснення щодо змін розміру тарифів на перевезення пасажирів в міському транспорті
16:02
Роз’яснення щодо змін розміру тарифів на перевезення пасажирів в міському транспорті

Постійне зростання цін на паливно-мастильні матеріли, запасні частини та комплектуючі, збільшення мінімальної заробітної плати є причиною росту собівартості пасажиро перевезень. У практиці господарської діяльності існує значний дисбаланс між обсягами доходів і витрат перевізників, що обумовлює складний  фінансовий стан перевізників, особливо базових підприємств пасажирського автотранспорту.
 Як наслідок, в суб’єктів підприємницької діяльності зростає заборгованість за паливно-мастильні матеріли, затримується виплата заробітної плати, залишаються непокритими цілий ряд інших витрат. Така ситуація не дає змоги стабільно та якісно надавати послуги пасажирських перевезень громадянам міста.
До основних складових витрат при розрахунку тарифу відносяться:
- вартість палива та паливо-мастильних матеріалів (з 8,23 грн./л. у 2011 році до 20,99 грн./л.  станом на 16.06.2015 р., паливо марки ДП взято за базову, так як більшість перевізників використовують даний вид пального);
- витрати на придбання запасних частин та комплектуючих (вартість запасних частин та комплектуючих впродовж 2014 – 2015 років постійно збільшується. Витрати на придбання запасних частин, мастил та витратних матеріалів збільшились, приблизно, на 30 – 70 %);
- мінімальний ріст заробітної плати (з 941,0 грн. на 01.01.2011р. до 1218,0 грн. на 01.02.2015р.). 
Аналіз планових розрахунків собівартості перевезень показав, що питома вага витрат на паливо-мастильні матеріали у загальній структурі витрат становить 47,5%, на заробітну плату – 26,8%.
У результаті впливу зазначених та інших чинників (зокрема, вартості поточних планових та капітальних ремонтів) фактична собівартість пасажирських перевезень на автобусних маршрутах приміського і міжміського сполучення перевищує рівень діючих тарифів, що в свою чергу, призводить до збитковості послуг транспортних послуг, відсутності обігових коштів у перевізників, неможливості своєчасної виплати заробітної плати своїм працівникам, зростання соціальної напруги. Це дуже негативно впливає на організацію надійної та безпечної роботи послуги по перевезенню.
У відповідності до розпорядження Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 18.03.2015 року № 157 на території області встановлено граничний тариф на перевезення пасажирів автобусами, що працюють у звичайному режимі руху, в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні, у розмірі 0,35 грн. за виконання одного пасажиро-кілометра без врахування податку на додану вартість, страхового та станційного зборів. Дотепер він становив 0,30 грн. за кілометр. Є перевізники, які сплачують єдиний податок, а є такі, які працюють згідно із загальною системою оподаткування. Для других граничний тариф з ПДВ становитиме 0,42 грн. за кілометр. Відповідно, вартість проїзду зростає приблизно на 20%.
Виконавчим органом міської ради проводився конкурс із визначення переможців з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування,  на які перевізники не подають конкурсних пропозицій, причиною чому є економічна складова. Згідно чинного законодавства прописано чіткі й жорсткі критерії із визначення переможців. Цього року мають місце нові критерії:  тепер у графі на один маршрут потрібно вказувати дві одиниці. Якщо раніше на міжміські маршрути документація подавалася по одному транспортному засобу за умови, що в наявності має бути запасний автобус, то тепер цей запасний транспортний засіб потрібно також подати до конкурсної документації. У нас,  в місті Бурштині (в т.ч. і в області) немає жодного державного чи комунального підприємства, яке б функціонувало на ринку пасажирських перевезень, в основному - приватний бізнес, який чітко реагує на неприбуткові напрямки. 
1. Розрахункова собівартість послуги на перевезення на 1км  (п.1.1.-п.1.4) -  0,55 грн.
 ( за виконання одного пасажиро-кілометра без врахування податку на додану вартість, страхового та станційного зборів).
1.1. Розрахунок витрат на паливо:
- базова лінійна норма витрат палива, л/100 км -  15
- технологічні зупинки, пов’язані із посадкою і висадкою пасажирів – 10 % 
- витрати палива на 1 км пробігу:  л/км   0,16 л *   21,0 грн. = 3,36 грн. : 15 місць = 0,22 грн. (за виконання одного пасажиро-кілометра без врахування податку на додану вартість, страхового та станційного зборів).                       
1.2. Розрахунок витрат на мастильні матеріали
- норми витрат мастильних матеріалів на 1 км пробігу – 0,01 л/км* 40,0 грн. = 0,04 грн.
- ціна мастильних матеріалів, грн./ л   - 40 
1.3. Розрахунок витрат на автомобільні шини:
- ціна автомобільної шини, грн. – 600
- к-сть шин, встановлених на автобусі, од. – 6
- експлуатаційна норма середнього ресурсу шин, км – 60 000
- витрати на автомобільні шини на 1 км пробігу грн./км  – 0,06  грн.
1.4. Розрахунок витрат на акумуляторні батареї:
- ціна акумуляторної батареї, грн. -  3200
- к-сть акумуляторних батарей, од. – 2
- фактична інтенсивність експлуатації автомобільного транспортного засобу, км/місяць - 2268
- витрати на акумуляторні батареї на 1 км пробігу, грн./км  -  0,23 грн.
2. Супутні витрати (п.2.1.- п. 2.5):
2.1. Розрахунок  амортизації:
- первісна вартість автобуса, грн. – 62 000 
- річна норма амортизації – 20 %
- сума амортизації в рік, грн. – 12400
2.2.. Заробітна плата водія (не менше 100 грн. в день) – мінімальна в міс. – 1668,0 грн. *12 міс.= 20016 грн.
2.3. Державний техогляд автотранспорту – 500 грн./ 6 міс.  – 1000 грн.
2.4. Технічне обслуговування (запчастини, поточний та кап. ремонти, техобслуговування) 
2.5. Виготовлення ліцензії на перевезення пасажирів.
Виконавчий орган міської ради

 

 
Переглядів: 697 | Додав: vovak | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: