З часу створення сектору ЖКГ та обліку комунального майна при Бурштинській міській раді минуло майже півроку. Проте комунальна галузь вимагає більше часу на ознайомлення, налагодження контактів, входження, так би мовити, у суть справи. Тому, знайомлячи читачів із іншими секторами та відділами міської ради, розповідь про сектор ЖКГ ми завжди відкладали. Проте час і ситуація сама диктує нам потребу саме тепер розповісти про цю структуру. Тож знайомтеся: сектор ЖКГ та обліку комунального майна Бурштинської міської ради та її завідувач - Ірина Бандура.
- Отож, Ірино Ігорівно, розкажіть бурштинцям про те, чим займається сектор, коли створений, який його юридичний статус?
- Сектор житлово-комунального господарства і обліку комунального майна є структурним підрозділом та виконавчим органом Бурштинської міської ради, створений 24 лютого 2015 року рішенням міської ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», є підзвітним і підконтрольним міській раді, її виконавчому комітету, міському голові та заступнику міського голови згідно до розподілу обов’язків між керівними працівниками виконкому міської ради. Сектор, відповідно до покладених на нього завдань, займається забезпеченням на території міської ради реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства щодо утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, житлової політики, теплоенергетики, водопостачання та водовідведення, благоустрою; спільно з керівниками КП «Житловик» здійснює контроль за дотриманням правил комунального обслуговування та благоустрою міста та села Вигівка, станом експлуатації та утримання житлового фонду і об’єктів комунальної власності, поводження з твердими побутовими відходами; сприяє прийняттю об’єктів відомчого житлового фонду та комунального господарства у власність територіальної громади; вживає заходів щодо енергозбереження і оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії відповідно до завдань державних, регіональних та місцевих програм; займається вирішенням інших питань у сфері житлово-комунального господарства та обліку комунального майна відповідно до законодавства України, а також розглядає у встановленому порядку в межах своєї компетенції, звернення громадян, підприємств, установ і організацій та вживає відповідних заходів для вирішення порушених ними питань.
- Що найперше довелося вирішувати і що є найважчим чи найважливішим у роботі?
- Найпершим, що довелося вирішувати і вирішується на даний час є болюче питання відсутності доступу працівників КП «Житловик» до будинкових мереж у допоміжному підвальному приміщенні будинку № 20 по вул. С. Стрільців. Ситуація дійсно складна, оскільки всі наявні входи з різних причин відсутні: самочинно влаштований дверний проріз між підвальним приміщенням, що перебуває у власності підприємця Кухарського Ю.Є. та приміщенням сміттєкамери на виконання рішення Галицького районного суду Івано-Франківської області №341/1939/14-ц ліквідований Кухарським Ю.Є.; основний вхід, що був облаштований з приміщення магазину, який знаходиться на першому поверсі ліквідовано по причині придбання магазину іншими особами; відсутнім є і вхід через наявний доступ з вулиці у вигляді прорізу для прийому товару, оскільки металеві двері є закритими зі середини підвального приміщення, що перебуває у приватній власності Кухарського Ю.Є.
На мою думку, найважливішим у нашій роботі є донесення до свідомості мешканців та підприємців того, що ми усі є господарями нашого міста і усі ми хочемо, щоб наші вулиці, сквери та парки були чистими, доглянутими, у належному санітарному стані. Для цього потрібно небагато – відповідально ставитися до поводження з твердими побутовими відходами (в нас є спеціальні сміттєві контейнери, що призначенні для сортування чотирьох видів сміття, а також контейнери для тимчасового зберігання негабаритного сміття), дотримуватись правил благоустрою і утримання території міста Бурштин, особливо заборони заправляти, мити, паркувати і ремонтувати транспортні засоби на тротуарах та прибудинкових територіях, а також заборони щодо розміщення рекламних носіїв, оголошень, афіш, плакатів на фасадах будинків, споруд, парканах, деревах, стовпах тощо (для цього є наявними дошки для оголошень).
- Яка найбільша житлово-комунальна проблема зараз існує в Бурштині? Чи існує взагалі?
- Найбільшими проблемами зараз є висока зношеність трубопроводів та внутрішньобудинкових мереж водо- та теплопостачання, подекуди вони знаходяться в аварійному стані, а також зношеність житлового фонду.
- Зараз багато говорять про реформу КП «Житловик». Ваш сектор як структура, яка має координувати роботу цього підприємства вже має якісь напрацювання?
- Розпорядженням міського голови № 117 від 26.05.2015 року було створено комісію по реорганізації комунального підприємства «Житловик», що займається розробленням стратегії реорганізації. На даний час вивчається фінансовий стан, причини збитковості, проводиться аналіз тарифів та порівняння їх з тарифами в інших містах області. Вивчається досвід інших міст по встановленню та відшкодуванню тарифів, оскільки вони є економічно необґрунтованими (нижчими від собівартості). До цього процесу також будуть залучатися експерти, що мають досвід у вирішенні аналогічних проблем на інших комунальних підприємствах.
- З 1 липня вступає в силу підписаний президентом П. Порошенком закон «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Які зміни чекають мешканців багатоквартирних будинків?
- Цей Закон визначає особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов’язані з реалізацією прав та виконанням обов’язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління.
Відповідно до закону, багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири; власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку можуть бути фізичні та юридичні особи, територіальні громади, держава. Власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку. Спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.
Кожний співвласник несе зобов’язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до його частки співвласника. У разі відчуження квартири чи нежитлового приміщення новий власник набуває усіх обов’язків попереднього власника як співвласника.
Законом передбачено, що за рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об’єднань співвласників багатоквартирного будинку). Управитель багатоквартирного будинку - фізична особа-підприємець або юридична особа-суб’єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб. Рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75% загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.
У разі якщо протягом одного року з дати набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об’єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя. Проте в будь-який момент співвласники будинків можуть відмовитися від призначеного керівника і самостійно ухвалити рішення щодо способу і форми управління будинком. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.
Для фінансування самозабезпечення об’єднання співвласники сплачують відповідні внески і платежі в розмірах, установлених загальними зборами об’єднання. За згодою правління окремі співвласники можуть у рахунок сплати таких внесків і платежів виконувати окремі роботи. Об’єднання оплачує холодну та гарячу воду, теплову та електричну енергію, природний газ, комунальні послуги за цінами (тарифами), встановленими для населення, крім частини таких послуг, що оплачуються власниками нежитлових приміщень.
З метою надання населенню, що проживає в багатоквартирних будинках, в яких створено об’єднання, пільг та субсидій для відшкодування витрат на управління багатоквартирним будинком внески і платежі визначаються у розмірах, затверджених загальними зборами об’єднання, але не більше встановленого згідно із законодавством граничного розміру відповідних витрат.
З метою надання населенню, що проживає в багатоквартирних будинках, у яких створено об’єднання, пільг та субсидій для відшкодування витрат на оплату комунальних послуг визначається розмір внесків (платежів) на відповідні потреби, затверджений загальними зборами об’єднання, але не більше найвищого у відповідному населеному пункті тарифу на відповідні комунальні послуги, встановленого відповідним державним органом або органом місцевого самоврядування для суб’єктів господарювання.
- На скільки є актуальним створення ОСББ? Чи обов’язково? Хто може надати консультації бажаючим?
- На сьогодні досить актуальним є питання створення об’єднання співвласників багатоквартирних будинків. Основними перевагами створення ОСББ є:
- зменшується квартплата порівняно з квартплатою ЖЕКа за рахунок: відсутності податків на прибуток (до 30% від прибутку), на додану вартість (20%); відсутності прибутку ЖЕКу (10-50%); надходження додаткових коштів від здачі в оренду об’єктів, що перебувають у спільній власності (господарських та нежитлових приміщень, прибудинкових територій, тощо); надходження додаткових коштів від розміщення реклами в ліфтах, за використання шахт провайдерами телекомунікаційних послуг, і. т. д.; здійсненню фінансового контролю членами ОСББ за використанням коштів.
- підвищується якість житлово-комунальних послуг, завдяки тому що: ОСББ приймає будинок на свій баланс і самостійно здійснює експлуатацію будинку або самостійно визначає експлуатаційну організацію; ОСББ укладає прямі договори з підприємствами, що поставляють газ, воду та тепло, займаються вивезенням сміття, ремонтом, в результаті чого ОСББ отримує можливість впливати та контролювати якість житлово-комунальних послуг; члени ОСББ планують заходи з ремонту та модернізації будинку, прибудинкової території шляхом прийняття рішень на загальних зборах; члени ОСББ можуть самостійно визначати кошторис утримання будинку, встановлювати розміри внесків на утримання будинку та прибудинкової території шляхом прийняття рішень на загальних зборах.
- стає менше боржників за спожиті житлово-комунальні послуги завдяки тому що: підвищується відповідальність мешканців за свій будинок; більш прийнятні тарифи, ніж в ЖЕКу; власники бачать, на що використовуються їх гроші; боржники отримують можливість використання за згодою членів ОСББ свого трудового внеску (не маєш грошей – зроби що-небудь корисне для будинку) замість квартплати.
- ОСББ самостійно встановлює заробітну плату обслуговуючому персоналу, включаючи голову об`єднання і бухгалтера, та контролює якість виконання робіт;
- ОСББ має можливість отримання кредитів в банку на проведення ремонту, встановлення приладів обліку води, тепла, газу тощо;
- здатність вирішувати загальні проблеми мешканців, відстоювати їх інтереси та права;
- це можливість кожного мешканця безпосередньо приймати участь в управлінні і утриманні будинку (обрання до органів управління, голосування на загальних зборах тощо.
Створення ОСББ не є обов’язковим, але є потрібним для населення. Усі консультації бажаючим може надати наш сектор.
- Чи є діючі ОСББ в Бурштині сьогодні?
- В Бурштині на сьогоднішній день діють три ОСББ і найбільш ефективно працюючим є ОСББ «Надія», що знаходиться на вул. Є. Коновальця, 4. Тут дійсно створені комфортні умови для проживання: встановленні домофони, відео нагляд, здійснюється щоденне прибирання сходових кліток, впорядкована прибудинкова територія та ін..
- З якими питаннями можуть до вас звертатися бурштинці і куди?
- Можуть звертатися з усіма питаннями, що стосуються житлово-комунального господарства, оренди майна, яке перебуває у комунальній власності та сплати оренди за розміщення рекламоносіїв за адресою вул. Стуса 2, третій поверх Водо-каналізаційного господарства, контактний телефон 46-487.
- Дякую за розповідь. Успіхів.
В.К.
|