Початок нового навчального року в дитячому садку № 3 м. Бурштина відзначений знаковим святом. Бо рівно 50 років виповнюється відтоді, відколи «Світлячок» став другою домівкою для сотень дітлахів. За ці пів століття дитячий садок пройшов довгий шлях не тільки становлення, але й накопичення педагогічного досвіду, підвищення якості роботи, творчого пошуку.
Про роботу «Світлячка» розповідає директор ДНЗ Данилюк Богдана Антонівна.
- Богдано Антонівно, як будете святкувати такий поважний ювілей?
- Хотілось би дуже урочисто, але будемо виходити з того, що можемо. Міська рада нам виділила кошти на святкування, тож плануємо організувати урочисту частину, будуть виступати дітки. Нічого грандіозного, все по мірі можливостей, буде кілька дитячих номерів. На урочистість запросимо пенсіонерів-педагогів, що працювали в садочку раніше. Це буде такий душевний захід, щоб вони згадали свою молодість і роботу в цьому закладі. І нашим теперішнім молодим працівникам буде цікаво поспілкуватись, поділитись враженнями.
- Вам особисто теж є що розказати?
- Так, бо я з 1974 року працюю в цьому садку. Я пройшла всі етапи дошкільного виховання: працювала вихователем, потім методистом, потім інструктором з фізкультури. А вже після цього пішла на посаду завідуючої. Тому добре знаю роботу кожної сфери. Я ще людина старого гарту, в мені закладений високий рівень вимог до дисципліни, відповідальності. Цього ж вимагаю і від колег по роботі. Правда, працівники в нас сумлінні, і рейтинг нашого закладу досить високий.
- Скільки дітей на сьогодні числиться у «Світлячку»?
- 161 дитина по списку в нас у цьому році, а по плану повинно бути 115. Групи переповнені. Хоча це проблема не лише нашого закладу, взагалі більша народжуваність стала, це пов’язано з тим. Але такої кількості дітей ще в нас ніколи не було, як цього року.
- Як справляєтесь?
- Справа в тому, що не завжди всі діти відвідують садок. Інколи хворіють, інколи мами мають можливість вдома з ними побути. Тому щоденного стопроцентного відвідування немає.
- Зважаючи на Ваш досвід, чи змінилися діти за цей час?
- Безумовно, так. Напевно, всі ці зміни відповідають тій ситуації в державі, вимогам до освіти, воно ж не може не відбиватися на дітях. Колись діти були більш закомплексовані, обмежені строгими рамками поводження. То був авторитарний підхід до виховання. Зараз діти більш вільні у своєму виборі, у своїй діяльності. Вони більш зацікавлені, хочуть багато знань і не соромляться підійти і запитати вихователя. Вони стали більш вимогливі до себе і до нас. Якщо колись ми впливали на них, то тепер діти стараються якось вплинути на вихователя. І педагог мусить підлаштовуватись, придумувати нові методи і прийоми, щоб задовольнити дитячі запити. Діти постійно хочуть чогось нового, і не варто дивуватись, адже ми живемо у час, коли навіть дошкільнята вже цікавляться комп’ютерами. Зараз ми тісно співпрацюємо з батьками, тому повинні дослухатись і до них також.
- Хто допомагає Вам у цій нелегкій праці?
- Я не знаю, на якому рівні був би садочок, якби не батьківська допомога. Ви бачите, як гарно пофарбовані дитячі майданчики на території садка. То заслуга батьків, вони самі зголосилися, купили фарбу і навели лад. Попередні роки за рахунок батьківських коштів у кожну групу були куплені постільна білизна, подушки, посуд. І фактично ми на батьківському утриманні миючими засобами. Іноді батьки самі виявляють ініціативу, як от О.Данилюк, мій колишній вихованець. Він за свої кошти поставив нам вікно, привіз пісок для пісочниць. Окреме і щире йому спасибі за всі старання покращити наше життя. В цьому році ми також суттєво відчули підтримку міської ради. За виділені нею кошти було зроблено огорожу та встановлено декілька вікон. Принагідно хотілось би подякувати Петру Івановичу, адже до нього ми завжди зверталися за потреби і він старався іти нам назустріч. Зараз оформляємо спортивний майданчик по проекту «Місто своїми руками», фактично, роботи уже на стадії завершення, залишилось ще засіяти газон.
- Чим особливий ваш садок?
- Ми маємо досить високий рейтинг у інституті вдосконалення вчителів, до нас часто звертаються з проханням прийняти слухачів курсів, щоб вихователі показали свою роботу. А наші три працівники запрошувалися до читання лекцій в інституті вдосконалення - це велике досягнення, це означає, що з нами рахуються, що ми чогось варті. Декілька років (з 2006 по 2011) ми були експериментальним садочком по впровадженні інноваційних технологій у фізкультурно-оздоровчу роботу. Це також нам запропонував інститут вдосконалення. Ми проробили велику роботу: до нас приїжджали наукові працівники з інституту для надання консультацій, ми розробляли різні технології, які використовували в роботі з дітьми для зміцнення здоров’я. Професійно зросли педагоги: у нас 8 педагогів мають вищу категорію, і це великий плюс. Скільки проводилось конкурсів типу «Вихователі року», то ми займали призові місця. Так, тоді Л.І. Петрів тільки починала працювати, але вона вже зайняла1-ше місце у конкурсі серед вихователів району. А минулого року наша вихователька Н.М. Віцько зайняла 1-ше місце в районному, а потім 2-ге у обласному конкурсі. Також Т.М. Туз випустила свій методичний посібник. Тетяна Туз має звання «старший вихователь», вона приймала участь в обласному конкурсі ІППО « Педагогічна знахідка». Хочу відмітити активну і творчу роботу вихователів Л.І. Петрів та Н. М. Віцько. Вони дійсно віддаються дітям, завжди впроваджують щось нове. Це люди, яких треба берегти. Батьки це розуміють, тому в їхніх групах завжди багато дітей. Також не можу не згадати працю вихователя вищої категорії Зублевич М. А., Орнат Л. І., котра має звання «Відмінника народної освіти», Стойко Г. М., котра є членом творчої групи при ІППО «Майстерня творчості». Пишаюсь також нашим музичним керівником Торконяк А. В. – це відносно молодий спеціаліст, але дуже творча людина, з новими підходами, все у неї прекрасно виходить. Взагалі, весь наш колектив сумлінно виконує свої обов’язки, щоби створити сприятливі умови для гармонійного розвитку особистості.
Питання до вихователя-методиста Тетяни Туз:
- Розкажіть нам, будь ласка, детальніше про інноваційні технології в «Світлячку».
- Протягом останніх п’яти років в нашому ДНЗ впроваджується багато інноваційних технологій, зокрема: методика навчання читанню дітей за Л. Шелестовою (цим у нас займається Л.І. Петрів); інноваційні методики розвитку логіко-математичної компетентності «Палички Кюїзенера», «Блоки Дьєнеша»; елементи навчально-розвивального курсу «Логіки світу»; технологія Н. Гавриш «Розвиток зв’язного мовлення дошкільників»; елементи концепції К. Орфа; система М. Єфименко «Театр фізичного виховання». Впроваджуючи в практику ці новинки, педагоги проводять комплексні, тематичні, інтегровані, комбіновані заняття. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, сприймають і вирішують різні пізнавальні завдання. Досвід показує, що діти краще та швидше сприймають інформацію з використанням інноваційних технологій, аніж традиційно. Тому ця методика в даний час є актуальною, і хотілось би більшого матеріального забезпечення для більш якісної роботи.
- Успіхів вам у роботі! Дякую за розмову.
Тетяна Зарецька
|