Забезпечення обліку природного газу у населення - 6 Червня 2016 - Бурштинський вісник
Неділя, 11.12.2016, 05:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Форма входу
Наші партнери
Календар
«  Червень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Червень » 6 » Забезпечення обліку природного газу у населення
08:08
Забезпечення обліку природного газу у населення

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП), в межах своєї компетенції, надає роз’яснення щодо особливостей встановлення лічильників газу для населення.
Особливості встановлення лічильників газу споживачам визначаються Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» (далі Закон).
Цей Закон визначає  правові, економічні та організаційні засади забезпечення всіх категорій споживачів вузлами обліку природного газу з метою запровадження повного комерційного (приладного) обліку природного газу та здійснення контролю за використанням ресурсів імпортованого природного газу власного видобутку.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону суб’єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, зобов’язані забезпечити встановлення лічильників газу для населення, що проживає у квартирах та приватних квартирах будинках, в яких газ використовується, зокрема тільки для приготування їжі – до 1 січня 2018 року.
Враховуючи вищезазначене, суб’єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, зобов’язані в термін до 01.01.2018 р. для зазначеної групи населення забезпечити встановлення лічильників газу, як індивідуальних так і загальнобудинкових, що забезпечить 100% облік спожитого природного газу населення.    
При цьому, у разі невстановлення населенню в зазначені строки лічильників газу з вини суб’єктів господарювання, що здійснюють розподіл газу на відповідній території, припинення розподілу природного газу таким споживачам забороняється, а його облік до моменту встановлення лічильників газу здійснюється за нормами споживання, встановленими Кабінетом Міністрів України (положення частини першої статті 6 Закону).
Відповідно до частини  першої статті 6 Закону фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюють за рахунок:
- коштів суб’єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідні території;
- коштів відповідного бюджету;
- інших джерел не заборонених законодавством.
На сьогодні, фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок коштів газорозподільних підприємств, що передбачені в структурі тарифу на послуги розподілу природного газу, а не за рахунок виділених бюджетних коштів на встановлення індивідуальних  лічильників газу.
Одночасно повідомляємо, у зв’язку із необхідністю опрацювання проблемних питань газорозподільних підприємств, зокрема запровадження заходів щодо зниження обсягів виробничо-технологічних витрат і втрат газу, а також з метою забезпечення виконання ними  Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» при НКРЕКП було створено Робочу групу з опрацювання  проблемних питань газорозподільних підприємств (наказ НКРЕКП від 15.07.2015р. № 200 ).
Щодо обліку газу, який споживається населенням, повідомляємо, що на сьогодні, залишається без обліку категорія споживачів (населення), які  використовують природний газ тільки для приготування їжі.
Основні проблемні питання щодо запровадження індивідуального обліку у абонентів (населення) тільки  з газовою плитою, а саме:
1. висока загальна вартість встановлення індивідуального обліку (більше 4,6 млрд. грн.);
2. великі терміни встановлення індивідуального обліку – більше 10 років (при встановленні по 280 тис. лічильників газу в рік наявними на сьогодні бригадами);
3. Закон України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» - зобов’язує забезпечити 100% облік до 01.01.2018р. – 2 роки (необхідно буде встановити по 1 млн. 400 тис. лічильників на рік та передбачити додатково в тарифах по 2 млрд. грн. на рік).
Вигодами від запровадження будинкового обліку газу у населення вбачається:
1. будинковим обліком пропонується оснастити будинки із загальною кількістю абонентів близько 2,3 млн. абонентів (82% абонентів без обліку);
2. вартість обліку менша в 5 раз (економія більше 3 млрд. грн.);
3. при індивідуальному обліку вартіст на 1 абонента близько 345 грн. замість 1700 грн.;
4. термін встановлення менший в 10 разів (з урахуванням орієнтовного кінцевого терміну встановлення 100% будинкового обліку там, де це економічно ефективно до кінця 2016р.);
5. виконується пункт 6 Протоколу засідання міжвідомчої робочої групи з питань погашення заборгованості за спожиті електроенергію та природний газ від 2 вересня 2015 року;
6. виконуються вимоги Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу».
Враховуючи зазначене, з метою недопущення зростання тарифів на розподіл природного газу, ліцензіатами з 01.10.2015р. провадяться заходи щодо забезпечення споживачів обліком природного газу, зокрема в частині запровадження масштабного встановлення будинкового обліку природного газу, що в середньому розрахунково потребує в 5 разів менше коштів.
Загальна планована сума програми встановлення будинкових лічильників газу в період з 01.10.2015 р. по 31.12.2016 р. всього становить по Україні близько 776 млн. грн., що в результаті 100% її виконання забезпечить облік близько 2,3 млн. абонентів (населення), які використовують газ тільки для приготування їжі (тільки газова плита).
Крім цього, загальна планована сума фінансування встановлення індивідуальних лічильників на 2016 рік близько 460 млн. грн., що надасть можливість також забезпечити індивідуальними лічильниками населення в кількості близько 270 тис. абонентів, там де не заплановано ліцензіатами встановлення будинкових лічильників газу.
 Одночасно повідомляємо, що постановою Кабінетом Міністрів України від 27.01.2016 р.    № 46 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2002 р. № 620» визначається порядок проведення розрахунків між постачальниками, операторами газорозподільних систем та споживачами природного газу у разі використання загальнобудинкових вузлів обліку природного газу, які складаються, зокрема, з лічильника природного газу та засобу дистанційної передачі даних, а також забезпечується можливість обліку усього відпущеного природного газу в багатоквартирних будинках, заощадження коштів необхідних для забезпечення населення, яке проживає в багатоквартирних будинках, лічильниками природного газу та як наслідок зменшення фінансового навантаження на тариф газорозподільних підприємств.
Додатково наголошуємо, що забезпечення 100% обліку природного газу у населення є пріоритетним заходом галузі, і також чітко регламентовано положеннями Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу».
Заходи зі встановлення будинкових лічильників газу (із зазначенням адрес будинків) та встановлення індивідуальних лічильників газу, там де не будуть встановлюватись будинкові лічильники газу, передбачено у відповідних Планах розвитку газорозподільної системи ліцензіатів на 2016-2025 роки, зокрема у 1 розділі таких планів – інвестиційних програмах на 2016 рік. При цьому, НКРЕКП передбачено відповідне фінансування на встановлення таких лічильників газу для населення у тарифах газорозподільних підприємств.
Крім цього зазначаємо, що затверджені НКРЕКП Плани розвитку газорозподільної системи розміщені на офіційних веб-сайтах відповідних газорозподільних підприємств.
Сектор ЖКГ і обліку комунального майна Бурштинської міської ради

 

Переглядів: 219 | Додав: REDAKTOR | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: