Четвер, 18.04.2024, 09:23
Вітаю Вас Гість | RSS

Форма входу
Наші партнери
Календар
«  Травень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Травень » 19 » ОБ’ЄДНАВЧА НАРАДА ВІДБУЛАСЯ
10:18
ОБ’ЄДНАВЧА НАРАДА ВІДБУЛАСЯ

12 травня у ПК «Прометей» пройшло чергове обговорення питання добровільного об’єднання громад. До Бурштина прибули голови та представники сіл: Насташине, Коростовичі,  Дем’янів,  Озеряни, Бовшів, Старий Мартинів, Тенетники, Юнашків. Також на зустріч завітали гості з області: члени обласної робочої групи – п. Ярослав Арабчук, експерт Офісу реформ, заслужений економіст України, кандидат філософських наук; п. Василь Тимків – експерт Офісу реформ , кандидат наук з державного управління і Качур Ганна Мирославівна, заступник директора Департаменту фінансів Івано-Франківської ОДА. Двохгодинна  розмова вийшла жвавою і конструктивною.
«Бурштинський вісник» у двох номерах подасть повний протокол із цього засідання та паралельно інформуватиме про його результати.

До вашої уваги перша частина протоколу з обговорення добровільного об’єднання громад навколо Бурштина.

П. Курляк (міський голова Бурштина).: пропоную розпочати нашу досить складну розмову, яка, як я переконаний, мала б закінчитися успішно, дуже чіткими результатами, які були б вигідні для кожного з нас. Бачу, що в залі присутні голови усіх сільських рад, яких ми запрошували, дуже приємно усіх вас бачити, дякую, що відгукнулися на наше запрошення, також бачу, що разом із сільськими головами присутні і представники територіальних громад. 
У нас з вами вже відбулося немало розмов, були і суперечки, розпочну нашу розмову з невеличкої преамбули, після чого перейдемо до обговорення теми нашої сьогоднішньої зустрічі, на якій також присутні наші колеги, члени обласної робочої групи – п. Ярослав Арабчук, експерт Офісу реформ, заслужений економіст України, кандидат філософських наук; п. Василь Тимків – експерт Офісу реформ , кандидат наук з державного управління і Качур Ганна Мирославівна, заступник директора Департаменту фінансів Івано-Франківської ОДА, член робочої обласної групи, яка безпосередньо бере участь в опрацюванні такого проекту на рівні області згідно розпорядження голови ОДА «Про утворення регіональної робочої групи з підготовки перспективного плану формування територій громад області». Я також є членом цієї робочої групи, тому нам трохи легше всім разом працювати, оскільки ми досить часто на різних рівнях зустрічаємося і обговорюємо дане питання. Також в залі присутній Стренасюк Любомир, помічник народного депутата Суслової Ірини від політичної партії «Воля», п. Любомир також активно працює з громадами над цим проектом, не перший раз приїжджає по даному питанню у м. Бурштин, за що я йому дуже вдячний. З вашого дозволу, я запрошу п. Любомира до слова, оскільки він має що нам сказати.
 Л. Стренасюк: дуже дякую за надану можливість тут виступити, тому що, справді, ця тема, як об’єднала нас у цьому залі є дуже важливою. Я впродовж останніх декількох тижнів зустрівся з громадами шести районів, в основному це були міські голови, також відвідав близько 10 сільських громад, де це питання розглядалося. Хочу сказати, що в людей тривожний настрій, тому що, насправді, недостатньо повно люди інформовані про цю тему, є багато пересудів, є багато різних міфів, які доводиться спростовувати. Ми зараз перебуваємо у дуже відповідальному періоді реформ – періоді подання пропозицій до перспективного плану, саме зараз вирішується питання того, якою буде мапа не тільки нашої області, але і всієї України. Цей період триває до 1 червня. Я сподіваюся, що вже до цієї зустрічі більшість питань вже узгоджено, принаймні проведено консультації із громадами. Не буду вас переконувати у важливості розгляду даного питання, для того, щоб певна громада претендувала на роль адміністративного центра, вона повинна довести свою економічну, кадрову спроможність, а також підтвердити свою відповідальність перед тими громадами, які довкола них об’єднані, тобто, якщо це дрібніші громади – місто, село чи селище, яке стане в майбутньому центром громади має також опікуватися ними, це є одним із ключових моментів методики. 
Місто Бурштин  цілком відповідає статусу адміністративного центру, тим більше, що уже має статут міста обласного значення і кожна приєднана громада цей статус автоматично отримує. Які переваги дає реформа, яка безумовно відбудеться, оскільки на те є політична воля уряду. Зараз у нас є можливість добровільного об’єднання, але такий принцип добровільності триватиме не довго, особливо, коли 15 липня 2015 року Кабінет Міністрів України затвердить межі, тому зараз потрібно зважити усі плюси і мінуси. Одним із мінусів, на мій погляд, є недокінця прописані повноваження, які будуть покладені на старосту, проте, вважаю, що найближчим часом це питання буде врегульоване і сільському старості буде надано більші повноваження. 
Дана реформа проводиться із залученням досвіду наших сусідів – поляків, яким завдяки такій реформі вдалося вирішити багато фінансових питань та питання освіти. Зокрема, для тих сіл і міст, які стануть центром територіальних громад держава зобов’язується виділяти освітню, медичну, інфраструктурну субвенції. Бажаю усім, що перед тим як приймати рішення про об’єднання ваші громади врахують усі переваги та ризики, які можуть вникати Дякую за увагу.
П. Курляк: дякую п. Любомиру за загальну характеристики процесу об’єднання та існуючої ситуації в країні. Час довів нам усім, що існуюча адміністративна система не є досконалою, це розуміє і Президент, і Уряд, і Верховна Рада, які прийняли закон «Про добровільне об’єднання територіальних громад», який має внести зміни в устрій країни та повинен дати позитивний ефект. Справді, поляки за 24 роки довели актуальність та ефективність  такої реформи. Ми зараз говоримо про процес об’єднання як незаперечний потрібний факт, про що говорити нам дає закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», методика про формування добровільних громад, розпорядження голови ОДА, яке направлене на створення робочої групи і опрацювання цього процесу на обласному рівні. У нас є спільне бачення із представника Офісу реформ, який опрацьовує усі процедури такого от процесу.
Місто Бурштин цілком відповідає усім вимогам, передбаченими як в законі та методології, і тому ми маємо всі підстави говорити про те, що Бурштин може бути центром новоствореної спроможної територіальної громади. На сьогоднішній день ми розіслали офіційні запрошення всім нашим сусідам. Хочу, щоб ви знали, що дві сільські ради Рогатинського району виявили бажання приєднатися до нашого міста. Сьогодні є присутній п. Роман – голова с. Юнашків, дякую йому за його власну ініціативу, оскільки він один із перших сільських голові опрацював це питання на рівні сільської громади, яка виявила бажання приєднуватися. Найбільша складність цього питання – це встановлені часові рамки. Ми вже обговорили з паном Романом наше бачення подальшого приєднання с. Юнашків до складу міської ради, ми розуміємо, що процес приєднання села з іншого району є досить складним, оскільки потребує затвердження на рівні Верховної Ради, на що також потрібен час і тут потрібно зважити на усі за і проти, але головне – ц бажання і я думаю, що ми приймемо зважене позитивне рішення для обох сторін.
На сьогоднішній день, існує орієнтовне бачення майбутньої територіальної громади м. Бурштин, до якої б мали увійти наступні села: Дем’янів, Коростовичі, Куропатники; Озеряни, Слобода; Насташине, Куничі; Тенетники, Новий Мартинів; Старий Мартинів, Різдвини; Бовшів. Питання чи буде прийнято рішення про приєднання до м. Бурштин – це виключна компетенція сільських громад. Ми вас запросили до діалогу, і ми сподіваємося, що сьогоднішня спільна зустріч дозволить вам прийняти відповідні рішення і дати нам хоча б якусь відповідь – позитивну або негативну, щоб ми знали як рухатися далі і підготували перспективний план, який потрібно подати до 1 червня 2015 року, а вже до 18 травня потріно подати робочи проект перспективного плану до облдержадміністрації. До серпня місяця ми повинні б уже створти нашу територіальну громаду і подати відповідні документи до Міністерства фінансів, щоб мати необхідний бюджет вже у 2016 році, де буде враховано чисельність та потреби новоствореної громади.
Хотів би побудувати нашу розмову навколо питання – що нам потрібно для того, щоб говорити про об’єднання? Першим кроком мало б бути прийняття сільськими радами Статутів їх громад. Друге, що потрібно мати сільським громадам – це рішення сільської громади про об’єднання шляхом проведення громадських обговорень. І заключний етап – це затвердження рішення громадських обговорень на сесії сільської ради.
Спираючись на розпорядження голови облдержадміністрації, мною також видано розпорядження про створення місцевої робочої групи, членами якої мали б бути голови сільських рад і кілька представників територіальних громад для того, щоб це процес відбувався більш прозоро і з достатнім об’ємом інформації для усіх мешканців кожного села. На сьогоднішній день включено кілька голів, бо не від всіх отримали відповіді, але якщо буде принципова згода від сільських голів та сільських громад то до кінця наступного тижня затверджуйте свої рішення на сесіях і вже за тиждень до кінця травня ми могли б скликати робочу групу з чітко визначеними членами для завершення процедури опрацювання даного питання та підготовки перспективного плану нової територіальної громади, щоб до 1 червня ми могли його подати до обласної адміністрації т адо обласної ради.
В межах області схожий проект втілюється в життя у всіх районах, оскільки іншої альтернативи на сьогоднішній день немає, що доведено нашими сусідами поляками, який в Європі визнаний найпрогресивнішим. Позитивний досвід об’єднання є і в інших областях України, зокрема, в Дніпропетровській області – спроможна Зеленодольська територіальна громада, який складається із 8 населених пунктів із адміністративним центром у місті-енергетику Зеленодольску із 15 000 населенням.
Чому створення спроможної територіальної громади із центром у м. Бурштин вигідно громадам навколишніх сіл? Перш за все, це економічний чинник, оскільки всі ви знаєте, що села у цьому році залишилися без коштів на утримання багатьох речей, а зараз є можливість  отримати бюджет як для міста обласного підпорядкування, нарахований на загальну об’єднану громаду відповідно до кількості мешканців цієї громади. Окрім цього, при Мінрегіонбуді створений фонд, з якого будуть виділятися додаткові кошти на територіальні об’єднання для кращого початку роботи і для розвитку інфраструктури таких територіальних громад. Також існує грантовий фонд німецької програми GIZ, який має 4 млд. Євро для фінансування перших новостворених на території України об’єднаних територіальних громад. Отож, вже на початках можна отримати дуже серйозні кошти. 
Окрім того, є кілька виробничих та господарських вигод для кожної сільської громади, розташованої навколо міста. Перш за все, хочу сказати, що у м. Бурштин серед подібних міст Івано-Франківської області найкраще організована система збору, вивозу та утилізації сміття, у місті сортують шість видів сміття. Наші сміттєві майданчики бетоновані, накриті, із сучасними сміттєвими баками для сортування сміття. Тому, маючи вже певний досвід організації такого процесу, ми готові організувати аналогічний процес і в сільських громадах, які приєднаються до м. Бурштин. Крім загальноміських майданчиків у бурштині є система організації вивозу сміття в приватному секторі, для якого за кошти міської ради ми прилади близько 1 000 пластикових сміттєвих баків, які безкоштовно було надано мешканцям приватного сектору, які виявили бажання. Вартість вивозу сміття для них становить 7 грн в місяць.
На сьогоднішній день більше 4 млн. грн. вкладено в міську лікарню в рамках Стратегії соціального партнерства з компанією ДТЕК на 2013-2015 роки, і це не межа, оскільки ми працюємо над розробкою нової Стратегії на 2016-2018 роки, де знову буде закладено чималі кошти для розвитку лікарні. Ми єдине місто в області, яке має проект «Телемедицина», завдяки якому наші медики мають можливість спілкуватися з найкращими лікарями світу, консультуватися з ними в онлайн-режимі і навіть проводити операції. Завдяки цьому, наші бурштинці можуть економити значні кошти, оскільки не доводиться кудись їхати на обстеження. Звичайно, що цей сервіс ми також пропонуємо громадам, які приєднаються.
Окрім того, якщо буде створена нова територіальна громада, буде велика територія і, зрозуміло, що виникне потреба в організації внутрішніх рейсів, що ми також плануємо зробити, що буде вигідно і навколишнім селам і м. Бурштин, оскільки буде розроблено чіткі графік руху транспорту і це полегшить доїзд людей.
Таке об’єднання вигідне і для Бурштина. По-перше, ми станемо вагомішою громадою на рівні України, оскільки збільшиться чисельність мешканців. Окрім того це вирішить територіальні проблеми, зокрема, вже багато років до складу м. бурштин входить с. Вигівка, але до цього часу у нас із цим селом немає межі спільної, нас розділяють Дем’янівські землі, схожа ситація і з залізнодорожнім вокзалом, який є міським, але місто із ним розділяє с. Дем’янів, і ми не можемо запустити автобус до того автовокзалу, бо це вважається перевезеннями між населеними пунктами, а це створює багато додаткових проблем, зокрема встановлення автобусної зупинки. Об’єднана територія все це спрощує, тоді в нас будуть внутрішні рейси, які будуть курсувати і це буде вигідно для всіх. 
Окрім усього цього, ми маємо новий оновлений генеральний план міста, який ми зробили за свої власні кошти. Цей генеральний план передбачає будівництво об’їзної дороги навколо Бурштина і є проблема в тому, щоб повернути цю дорогу на трасу Н-09, достатньо логічно було б пропустити її через Дем’янівську територію. Ось це і є вигоди для м. Бурштина, вони мають стратегічний характер.
Я. Арабчук: я пропоную, щоб громада сказала, які є наболілі питання, а ми спробуємо дати на них відповідь зараз або записати і надати відповідь трохи пізніше. Ми б хотіли почути, які у вас є сумніви, які є проблеми, що не вирішуються на місцевому рівні.
Роман Кліщ (голова Озерянської сільської ради): Я однозначно заявляю, що територіальна громада Озеряни, Слобода йде до Бурштина, але маю декілька запитань:
1. Який буде статус буде мати населення села – міського чи сільського населення після об’єднання? 
2. Хто буде виконувати нотаріальні дії, які на сьогоднішній день виконує секретар, а такі послуги в приватного нотаріуса в Бурштині  вартують 100-200 грн.
3. Хто після об’єднання буде виконувати нотаріальні дії по реєстрації смерті, народження, шлюбу? 
4. Що буде з нашими школами, діячами садками, закладами культури – бібліотеками, клубами, будуть вони існувати чи ні? 
5. Чи буде обслуговувати міська лікарня мешканців с. Озеряни після об’єднання?  
6. Хто буде видавати довідки про склад сім’ї, довідки на субсидії, довідки на допомогу соціально незабезпеченим верстам населення? 
7. Де буде зберігатися уся документація і куди будуть люди звертатися? 
8. Чи староста буде в кожному селі чи лише в тому, де є сільська рада?
Продовження. Поч. на 4-5 стор.
Я. Арабчук:  що стосується питання про статус населення – село залишиться із свою назвою, буде с. Озеряни Бурштинської міської ради. Уся реформа спрямована на те, щоб населенню було краще жити. Сьогодні сільська рада надає десь в межах сімдесяти адміністративних послуг різного характеру. Ставиться питання про те, щоб не люди шукали собі довідки, а ті структури, які їх вимагають. Ставиться також питання про те що все, що є збережене та набуде в селі  воно потрібне селу було покращене, а не погіршене. Вся інфраструктура освітніх, культурних та медичних закладів буде збережена. Що стосується медичного обслуговування, Бурштинська міська лікарня буде обслуговувати всю територіальну громаду, яка буде створена. Громади виграють і фінансово, бо будуть інші відрахування до бюджетів сільських громад. Активно обговорюється питання про те, що в громаді м. Бурштин повинні бути і представники органів соціального захисту, фінансові органи, казначейство, та всіх інших структур, в які села звертаються на сьогодні до Галича. Вважаю, що до Бурштина буде набагато зручніше їздити, ніж до Галича, коли це буде необхідно. На жаль, не все ще врегульовано на законодавчому рівні, треба зробити зміни до багатьох законів. Щодо старости, то прошу усіх сформулювати свої пропозиції і подати до нас, щоб ми їх використали, коли будемо формувати текстову частину перспективного плану території громад області і подавати його до Кабінету Міністрів України.
Сьогодні ми говоримо про складання перспективного плану об’єднання громад, який ляже в базу формування бюджету, і якщо ми не затвердимо цей план в перших числах червня, то втратимо для області більше 130 млн. грн., оскільки ми не отримаємо державної субвенції, яка закладена в бюджеті на соціально-економічний розвиток наших територій. Сам процес об’єднання може розтягнутися на кілька років. Сьогодні ми повинні визначитися чи ми їдемо в таке об’єднання, і зробити це добровільно, цивілізовано.
Харів Ольга (голова Старомартинівської сільської ради): план перспективний, а нас втиснули в дуже короткі терміни, зараз йде мова про те, що необхідно розробити статут села, як можна мені з моїми депутатами його розробити його юридично правильно і затвердити в такі короткі терміни. У нашої громади є дуже великі побоювання – заберуть землю, с. Різдвяни знаходиться близько до Бурштинської ТЕС, то чи не засиплять ці землі золо відвалом, а що буде з нашим сміттєзвалищем? І таких питань дуже багато. Люди хочуть хоча б якихось гарантій.
Я. Арабчук:  На сьогоднішній день, законодавство не дозволяє нам чітко сказати хто буде займатися розподілом землі чи це будуть депутати Бурштинської міської ради, які будуть обрані від ваших територій та багато інших нюансів, які будуть розроблятися, коли ми закінчимо процес підготовки перспективного плану, бо будемо знати – а що нам потрібно? Усі Ваші запитання ми запишемо, а Ви подайте свої пропозиції, сформульовані на папері, до робочої групи, щоб ми могли їх опрацювати і дати чіткі відповіді.
Володимир Комарницький (голова Дем’янівської сільської ради): в якому законі прописано, що пропозиції до перспективного плану потрібно подати до 1 червня 2015 року?
Я. Арабчук:  є розпорядження голови Івано-Франківської облдержадміністрації, яке базується на 195 постанові Кабінету міністрів України
В. Комарницький: Петре Івановичу, ви наголосили, що вже є громади, які дали згоду на територіальне об’єднання, але, на мою думку, поки немає статуту громади, то територіальна громада не вважається територіальною громадою, тому вона не має права приймати такі рішення. Також маю питання до Петра Івановича щодо обслуговування тепломережі, ми по цьому питанню з м. Бурштин об’єднані вже давно, тільки у нас є розбіжності з обслуговуванням. Чи обслуговується тепломережа в старій частині Бурштина?
П. Курляк: щодо тепломережі, то я Вам говорив ще два місяці тому, що коли Дем’янів приймає принципове рішення приєднатися до Буштина, тоді ми стаємо спільною територією і однією громадою і Бурштин буде просто зобов’язаний взяти на обслуговування  теплову мережу с. Дем’янів, оскільки це буде спільна теплова мережа єдиної територіальної громади. По тепловій мережі в старій частині міста ми зробили єдиний план на рік, включили всю мережу старого Бурштина, яка була збудована господарським способом, дослідили її і кожен метр цієї труби було включено в загальноміську мережу.

 

Переглядів: 885 | Додав: vovak | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: