Продовжуємо знайомити читачів газети «Бурштинський вісник» з депутатським корпусом сьомого скликання. У сьогоднішньому номері говоримо з головою депутатської комісії законності та етики Горватом Любомиром Івановичем, який розповість про нові тарифи, які діятимуть у місті, про те, як налагодити відносини між владою і громадою міста, які проблеми Бурштина уже вирішено та що ще у планах, а також про те, яким він бачить Бурштин наприкінці своєї каденції.
- Доброго дня, Любомире Івановичу, бурштинці вперше обрали Вас депутатом. Ви задоволені роботою ради? Чи, можливо, все-таки потрібно щось змінювати?
- Доброго дня, справді, у мене невеликий досвід роботи в раді, оскільки вперше обраний депутатом, однак раніше мені доводилось співпрацювати з депутатськими корпусами різних рівнів. На мою думку, депутатський корпус Бурштинської міської ради досить сильний, бо представлений людьми з різних галузей, різних політичних сил, і що позитивно – є багато молодих активних людей.
Загалом, вважаю роботу ради ефективною, але бачу багато напрямків роботи, по яких необхідно більше працювати, щоб досягти хорошого результату.
Я вважаю, що даний склад ради спроможний досягти успіхів, на які очікують жителі міста.
- Якщо говорити про земельну, бюджетну депутатські комісії чи комісію з питань ЖКГ, які існують в раді – то чітко зрозуміло, розгляд яких питань належить до їх компетенції. Ви ж очолюєте комісію з питань законності та етики. Розкажіть нашим читачам, які функції цієї комісії, які проблеми найчастіше доводиться вирішувати під час засідань?
- Практично всі проекти рішень Бурштинської міської ради, які виносяться на розгляд сесії проходять через обговорення та вивчення нашою комісією, до складу якої входять мої колеги по депутатській роботі з різних політичних фракцій, а саме Ігор Остапович Дулик, Володимир Євстахович Василик, Ігор Ярославович Дашевич та Андрій Іванович Федорняк. Крім мене та Федорняка А.І. всі мають великий досвід роботи на депутатській ниві.
Основним обов’язком комісії є підготовка та вивчення матеріалів, які готуються до сесії, проведення аналізу на їх відповідність чинному законодавству. Тут робота комісії тісно пов’язана, в першу чергу, з юридичним відділом Бурштинської міської ради, а при потребі - і з іншими відділами.
Від себе хочу додати, що питання етики нам розглядати на комісії ще не доводилось. При всій різнопартійності депутатського складу, особливостей характеру, а інколи і діаметральних поглядів щодо вирішення тих чи інших питань та проблем міста, все проходить в робочому режимі. Інколи питання вирішуються з суперечками та емоціями, але толерантно і без порушення етичних норм.
- Як до Вас «достукатися», тобто яким чином виборці можуть до Вас звернутися? Чи проводите Ви зустрічі з ними?
- В мене один з компактних округів - вул. Романа Шухевича: 1, 2, 2А, 4, практично всі мешканці знають мене особисто, багато хто працює разом зі мною на Бурштинській ТЕС. Практично щовечора, повертаючись додому після роботи, я спілкуюсь із сусідами з приводу проблем на окрузі. В деяких випадках доводиться офіційно оформляти прохання (побажання, вимоги) виборців до міського голови «депутатським запитом», а більшість питань вирішуються в повсякденному спілкуванні з адміністрацією міської ради. Робота депутата не обмежується лише виборчим округом, до мене звертаються мешканці міста і з інших округів, тому я співпрацюю практично з усіма депутатами. Зустрічаюсь з людьми і в приміщенні міської ради, і в приміщенні АМЕР.
Для відома всіх громадян повідомляю, що відновилась практика «депутатського дня», а саме третій четвер кожного місяця усі депутати будуть зустрічатись із мешканцями міста в приміщенні міської ради. Одночасно хочу проінформувати, що при виникненні потреби вони можуть в будь-який час призначити зустріч.
- Ще пройшло не так багато часу з початку Вашої роботи як депутата, чи можете уже похвалитися певними результатами своєї діяльності? Які проблемні питання свого округу та міста загалом відстоюєте в раді?
- Проблем в місті вистачає, починаючи від банального благоустрою до питань медицини, освіти, культури та забезпечення правопорядку. Одночасно вирішити усі проблеми неможливо. Розуміючи, що причиною більшості невирішених проблем є, насамперед, брак коштів, усі депутати зійшлись на спільній думці, що бюджет міста на цей рік слід раціонально використовувати і не розпорошувати зароблені кошти на дрібні витрати, яких не видно. Тому на початку року при уточненні бюджету було заплановано витрати на меншу кількість об’єктів, але з більшими сумами. Так, по багатьох вулицях міста реконструйовано вуличне освітлення, встановлено LED ліхтарі з великим терміном експлуатації та низьким енергоспоживанням (в тому числі по всій вул. Р.Шухевича), завершено реконструйована пішохідна доріжка по вул. Р.Шухевича, а по вул. В.Стуса така робота йде до завершення. За браком власних коштів (а це сума в декілька мільйонів гривень) капітальний ремонт проїжджої частини вул. Калуська нам на даний час недоступний, але на вулиці проведено ямковий ремонт і ведеться робота по підготовці технічної документації на повний капітальний ремонт із залученням коштів з обласного бюджету.
В короткому інтерв’ю неможливо охопити всі проблеми і висвітлити всі плани та задуми. Хочу запевнити, що планів дуже багато і не тільки на моєму окрузі, а і по всьому місту, і з допомогою наших громадян ми спроможні більшу їх частину втілити в життя.
- Ви є постійним учасником заходів, організованих громадськістю міста. Так склалося, що у місті існує високий рівень недовіри до влади. Як можна покращити відносини між міською владою та громадою?
- На мою думку, рівень довіри мешканців до влади міста формується із співвідношення покладених завдань на дану владу від жителів до відсотка виконання даних завдань. Як я вже наголошував, усі проблеми міста одночасно задовільнити неможливо, і це не питання суто м. Бурштин, таке завдання стоїть перед владою будь-якого населеного пункту, регіону і загалом – усієї країни.
Якщо говорити конкретно про наше місто - рівень довіри до влади міста (до міського голову, депутатів, адміністрації міської ради), я вважаю, досить високий, адже за перше півріччя пророблена велика робота. На даний час можу впевнено заявляти, що слова міської влади не розходяться з ділом.
Я вважаю, що громадяни, які цікавляться життям міста, знають, що зроблено, що робиться і що заплановано зробити. Такі речі широко висвітлюються на сторінках нашої та обласних газет, по місцевому телебаченні «РАІ» та на офіційному веб-сайті міської ради, не говорячи вже про соціальні мережі (наша міська рада створила спільноту в мережі Facebook, щоб мати змогу проводити широку інформаційну кампанію).
Найкращим і найбільш дієвим шляхом взаємодії влади і громади є спільна праця по всіх її проблемах, спільне визначення пріоритетів та вибір шляхів реалізації покладених завдань.
Оцінка людини, яка не живе проблемами міста, зазвичай необ’єктивна, оскільки формується за результатом вирішення особистого звернення. Така думка може бути, як занадто завищеною, так і абсолютно протилежною.
- У квітні цього року після довгих обговорень та суперечок з ініціативи міської організації «Центр права та протидії корупції» при Бурштинській міській раді було створено громадську раду. Розкажіть нашим читачам про те, які повноваження громадської ради та хто увійшов до її складу. Чи потрібно, на Вашу думку, перед прийняттям важливих рішень, підготовкою відповідних проектів на сесію міської ради проводити консультації з громадою.
- З перших днів роботи новообраного депутатського корпусу Бурштинської міської ради по квітень місяць проводились консультації та обговорення положення про громадську раду. На вивчення депутатами та громадськості було подано декілька проектів даного положення. Бачення даного документу були різними і тривалий час він узгоджувався. Сесією міської ради в квітні місяці було затверджено положення про громадську раду і створено ініціативну групу, яка сформувала склад громадської ради, до якої увійшли ініціативні небайдужі громадяни, представники громадських організацій міста. Склад громадської ради, після завершення всіх установчих заходів, було затверджено на сесії міської ради. З усіма членами громадської ради я особисто знайомий і з більшістю співпрацюю. Із складом громадської ради можна ознайомитися на їх офіційному сайті – www.gromrada-bmr.org
Хотів би зазначити, що громадська рада - це не альтернативний орган управління в місті, а офіційне об’єднання ініціативних людей, яким не байдуже наше місто, які можуть подавати ініціативи до міської ради, контролювати виконання рішень, ініціювати важливі питання, які недопрацьовані з різних причин, брати участь в обговоренні проектів рішень, доводити до громадськості все вищенаведене.
З приводу консультацій з громадськістю по проектах рішень, які виносяться на розгляд сесії: всі проекти рішень, що плануються до розгляду розміщуються на офіційному сайті Бурштинської міської ради з метою їх публічності і обговорення громадськістю. Всі проекти рішень міської ради попередньо вивчаються та обговорюються на засіданнях постійних комісій. Графіки проведень засідань всіх комісій також оприлюднено на сайті. Засідання постійних комісій, як і сесій міської ради, проводяться відкрито і будь-хто з мешканців міста може прийняти в них участь. Щодо громадської ради, то її члени неодноразово були присутніми на спільних засіданнях, а також на засіданні комісії, в якій я працюю, за що їм дякую.
- На останній сесії міської ради прийнято рішення про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, а також тарифів на постачання теплової енергії та централізованого опалення і гарячого водопостачання. З чим пов’язане підняття тарифів та коли і наскільки зростуть ціни?
- Питання тарифів - це болюча тема для всіх громадян і в нашому місті, і по всій державі. В даний соціально-економічний складний період питання нових тарифів на комунальні послуги невідкладне. З січня 2016 року постало питання про підняття ціни на опалення та гарячу воду в місті. Державними органами здійснено розрахунки вартості надання даних послуг і вони виявилися значно вищими, ніж ми всі сплачували. Відпускна ціна даної послуги від Бурштинської ТЕС зросла на 63%. При вивченні даного питання ми розуміли, що підняття ціни неминуче, однак, при цьому зважили всі «за» і «проти». Було прийнято рішення про перенесення терміну затвердження нових тарифів на період закінчення опалювального сезону. В наслідок такого рішення, ми практично переклали тягар боргу за дану послугу із споживачів на бюджет міста. За 7 місяців 2016 року утворився борг КП «Житловик» перед ДТЕК Бурштинська ТЕС за різницю тарифу, який склав більше 6 мільйонів гривень. Дане рішення депутати прийняли, керуючись людськими, а не економічними факторами, адже цей борг лягає на бюджет міста.
Так, на останній сесії прийнято нові тарифи з вищевказаних послуг.
Затверджений тариф на опалення та гарячу воду вступає в дію з 15 серпня 2016 року:
Постачання теплової енергії:
для населення – 382,39 грн. за 1 Гкал
для бюджетних - 390,04 грн. за 1 Гкал
для інших споживачів - 410,24 грн. за 1 Гкал
для КП «Житловик» - 382,39 грн. за 1 Гкал
Гаряче водопостачання та опалення:
для населення – 18,30 грн. за 1 м. куб. гарячої води
для населення – 10,58 грн. за 1 м. кв. опалювальної площі.
Хотів би зауважити, що даний тариф один з найменших по всій Україні.
Щодо прийнятого тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій - вони зросли, розрахунок проведений економістами КП «Житловик» індивідуально для кожного будинку в місті і вони відрізняються дуже суттєво, від 40% зростання ціни для будинку №10 по вул. В.Стуса і аж до 348% для будинку № 10 по вул. Будівельників. Як пояснили фахівці надавача послуг КП «Житловик», все залежить від кількості наданих послуг.
Особисто у мене виникало ряд запитань до керівника та головного економіста КП «Житловик» п. В. Марчука та п. І. Башук з приводу такого підходу до розрахунків наданих послуг. Вони надали документи та роз’яснення для всіх присутніх на засіданні сесії, що в дану ціну входять послуги по всіх напрямках утримання будинків і різною за площею прибудинковою територією. З більш детальною інформацією можна ознайомитися в КП «Житловик» та на сайті Бурштинської міської ради.
Роблю свій особистий висновок з приводу наведеного: підняття тарифу – неминуче; замовлення послуги – вирішують жителі будинку; контроль за виконанням, вчасністю та якістю послуги – обов’язковий та колективний; щорічний звіт КП «Житловик» по одержаних коштах та витратах по наданих послугах – ретельний.
- І наостанок, уже традиційне запитання - яким Ви бачите Бурштин наприкінці своєї каденції? Над чим потрібно працювати насамперед?
Бурштин - місто з великими можливостями, центр територіальної громади.
Я бажаю, щоб наше місто було затишним, чистим та комфортним для життя та роботи, а для цього потрібно працювати абсолютно всім. Серед пріоритетних напрямків, я б визначив індустріальний розвиток, підтримку власного інвестора – підприємця, який живе та працює в місті, на ряду з цим залучення нових перспективних підприємств в місто, а також тісна співпраця з усіма підприємствами міста на дружніх партнерських умовах.
- Дуже дякую Вам, Любомире Івановичу, за змістовну розмову. Впевнена, що для читачів газети знайомство з Вами було не лише цікавим, але і корисним.
Олена Александрів
Досьє :
- депутат Бурштинської міської ради з листопада 2015 року;
- член Бурштинського осередку БПП «Солідарність»;
- голова постійної депутатської комісії з питань законності та етики;
- закріплений за виборчим округом № 21 (вул. Романа Шухевича: 1, 2, 2А, 4);
- народився 15 жовтня 1972 р.;
- навчався в Чернівецькому національному університеті ім. Ю. Федьковича;
- працює на ДТЕК Бурштинська ТЕС в лабораторії металів на посаді техніка І категорії;
- одружений, виховує доньку;
- контактна інформація депутата:
• тел. 067 344 6817
• ел. пошта: horvat_l@ukr.net / GorvatLI@dtek.com
|